New York, I'm all yours!

Det är inte lätt

Publicerad 2014-12-15 19:46:54 i Allmänt,

Söndagsmorgon. Det var upp och hoppa tidigt eftersom vi köpt biljetter till Christmas Spectacular, så 09:00am skulle vi sitta redo inne på Radio City Music hall. Jag var där redan 08:15, skulle möta Matilda och Roosa där 08:30. Men dom missade färjan och allt möjligt, så dom kom inte förrän strax innan nio, hehe, men vi såg musikalen och den var fantastisk. Jag börjar känna julen inom mig, åh vad jag älskar jul. Och New York City är ju en julsaga i sig. 
Mitt i denna julsaga går vi runt och ler och skrattar åt varandras dumheter, jag, Matilda och Roosa. Man känner hur hjärtat brister vid tanken på hemfärd, man är inte klar, man blir aldrig klar. Och det är alltså staden och människorna jag pratar om, jobbet känns som något jag behöver lämna, men allt det andra.. Hur kan man bara ha tre helger kvar innan resemånaden? Jag och Matilda tittar på varandra med tårar i ögonen eftersom vi båda vet vad vi snart lämnar.
 Men trots deppiga hemfärdstankar så avslutades söndagen som så många andra söndagar, med middag och kramar. Hubert joinade oss även denna söndagsmiddag och man får ju skratta när en fransman kommer med en Baguette i väskan. 
 

Kommentarer

Postat av: matilda

Publicerad 2014-12-15 19:57:17

älskar dig.

Svar: <3
Matilda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Tjenis! Jag är en lagom galen värmlänning som har tagit en tur till USA. Här blir jag kvar i ett år som au pair. Tar hand om två spralliga barn, Lyla & Luc, från mån-fre! Helgerna spenderas mestadels i stan, som otroligt nog är New York!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela