New York, I'm all yours!

Långhelgen började

Publicerad 2014-12-01 20:48:17 i Allmänt,

Ja så kom Thanksgivinghelgen vilket var himla härligt. Matilda, Kim, Lena och jag gick till Dobbs-baren på onsdagskvällen, där var det fullpackat. Vi kom hem klockan 4am, bra tid tänkte vi. Matilda åkte hem redan klockan nio på morgonen eftersom det var torsdag och Thanksgiving så vi skulle på varsin middag. 
Jag följde med min kära värdfamilj till en annan familj, där skulle vår Thanksgivingmiddag avnjutas. Fick vara med om ett perfekt firande tillsammans med fina människor, det var så trevligt så det var svårt att slita sig därifrån, men jag hade ju ett annat mål med dagen också - Staten Island såklart. 
 Kom till Matilda & Roosa typ klockan halv 11 på kvällen och vi åkte till Matildas hus som var folktomt eftersom hennes värdfamilj var bortrest, tomt hus betyder att au pairerna tar över ich njuter av varje sekund av ensamhet. Så ja, torsdagskvällen blev myskväll och så även fredagskvällen efter lite Black Friday shopping! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Tjenis! Jag är en lagom galen värmlänning som har tagit en tur till USA. Här blir jag kvar i ett år som au pair. Tar hand om två spralliga barn, Lyla & Luc, från mån-fre! Helgerna spenderas mestadels i stan, som otroligt nog är New York!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela