New York, I'm all yours!

Men en söndag utan city gick ju inte

Publicerad 2014-11-24 06:27:54 i Allmänt,

Efter skolan sa hejdå någon gång där 12:30pm så åkte jag och Emilia till McDonalds, åt en romantisk meal och sa sedan hejdå till varandra vid tågstationen i Hicksville. Jag åkte till city och mötte upp mina filurer. Matilda & Roosa hade redan vandrat runt i det juldekorerade New York i ett par timmar och jag slängde mig med. Vi gick bl.a till Julbutiken i Little Italy, den har öppet året runt och ger julstämning till en förvirrad själ (det kan jag kalla mig just nu). Lite ögonshopping, starbucks, subway och kärlek senare så sa Roosa hejdå. Jag och Matilda satte oss då på Think Coffee, drack Chai Latte, pratade strunt, hade två svenskar bredvid oss som vi inte sa ett ljud till (det är ju svenskar överallt i denna stad, vi är två av dom), njöt av varandras närvaro och helt enkelt avslutade en helg på ett vis som vi kanske alltid gör? Lite lugnt och skönt med någon slags dryck i handen. 
Oj, klockan tickar. 00:26, imorn är den jobb igen, man får väl se fram emot det. Godnattis 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Tjenis! Jag är en lagom galen värmlänning som har tagit en tur till USA. Här blir jag kvar i ett år som au pair. Tar hand om två spralliga barn, Lyla & Luc, från mån-fre! Helgerna spenderas mestadels i stan, som otroligt nog är New York!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela