New York, I'm all yours!

Veckan svepte förbi med gym och bilköer

Publicerad 2014-11-21 19:00:33 i Allmänt,

Här ligger jag, klockan är 12:40 mitt på dagen. Startade dagen med att skjutsa barnen till skolan och sedan åkte jag direkt till gymmet för att svettas en stund. Nyttigt inför helgen tänkte jag. 
Den här arbetsveckan har passerat väldigt fort. Barnen skulle på simning tre kvällar, måndag, onsdag och torsdag. Men onsdagssimningen missade vi, för då hamnade vi i bilkö. Rullade där, sakta men säkert, från 07:05pm till 09:00, vi hade då rört oss ca 1.5km och Lyla kunde äntligen gå på toa på en mack. Stackars ungar, två timmar i bilkö är inte så rockigt. Vi missade simningen och kunde alltså vända hem efter toalettbesöket, men vi konstaterade att vi hade haft ganska kul i bilen. Tyvärr så uppstod denna bilkö pga en olycka där en person miste livet, usch. Det kan hända så fort. 


Nu ska jag slänga in nytvättade kläder i barnens garderober och sedan är det nästan dags att vandra ner till tåget, ska till Long Island University med Emilia den här helgen. Tur att jag har henne med mig, känner inte direkt för skola just här och nu i mitt liv. Men Emilia och jag kommer plugga som satan och sedan välkomna en ny arbetsvecka!!
 

Kommentarer

Postat av: matilda

Publicerad 2014-11-21 19:42:47

glöm inte mig nu bara.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Tjenis! Jag är en lagom galen värmlänning som har tagit en tur till USA. Här blir jag kvar i ett år som au pair. Tar hand om två spralliga barn, Lyla & Luc, från mån-fre! Helgerna spenderas mestadels i stan, som otroligt nog är New York!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela